משחקים בכל מיני צבעים

לפני זמן מה שטחתי בפניכם את רעיון מיקוד המשחק לפי צבע, והצגתי דוגמה למשחק מאפיה בצבע 'אדום דם' על השלד של הסיפור 'כיפה אדומה'.

עלו בקשות למשחקים בצבעים נוספים, אז אזרתי אומץ, הפשלתי שרוולים, ושלפתי את פלטת הצבעים.

בהוקרה לגריפון המתקרב (הכנס הירושלמי שיתרחש ב22.7, ואת פרטיו תמצאו פה), נכתוב משחק בתימת אפוקליפסה. לאפוקליפסה יש הרבה צבעים אפשריים- ירוק-קרינה, חום-מגילות, כחול-צונאמי – יש שלל דרכים חינניות שכדור הארץ עשוי להיות מושמד.

כרגע עדיין לא נבחר אחד מהם, אלא נחשוב על שלד לעבוד איתו. כדאי משהו אפי והירואי.

נלך על אגדת פרח לב הזהב של אנדרסן. למי שלא זוכר את ימי הגן העליזים, הסיפור הולך ככה:

יש אמא, היא חולה, מזמינים את הרופא והוא אומר שיש פרח עם לב זהב, ואם תריח אותו תתרפא. אחד הבנים מוכן לצאת למסע (בגרסה שמצאתי ב'מאגר הגננות' קראו לו משה, אז נקרא לו משה).

הצטייד משה בלחם וגבינה והלך. הגיע ליער, הלך לאיבוד, ובכה. מצא אותו עורב, והם הסכימו שהוא יראה לו את הדרך תמורת הלחם והגינה. אותו כנ"ל קורה אחר כך מול קיר גדול, ואז משה נותן לכבשה את בגדיו כדי שתראה לו פתח, ואז כשהוא מגיע לנהר ועוזרת לו אווזה תמורת נעליו.

יופי. הגיע לפרח לב הזהב, אבל הוא כולו רעב, ערום ופצוע. איכשהו הוא הגיע הביתה, נתן לאמא את הפרח, אמא החלימה וכל פצע שהיא נשקה מייד התרפא. הפי אנד.

אני לא אתחיל לפרק את זה לאותיות. די ברור מה קורה כאן. זה מסלול מכשולים, ליניארי למדי. צריך לעבור משהו ולהקריב משהו בתמורה, כדי לקבל את פרח לב הזהב איתו משה מציל את אמא, שבסוף משיבה למשה כגמולו.

את המכשולים, סוג ההקרבה, הפרח, ומשה\אמא אנחנו נעצב בהתאם לצבע שבחרנו. כדי לעשות את זה פשוט, נניח שבכל המקרים משה הוא הקבוצה, ואמא היא העולם, או המדינה (כי נו, אפוקליפסה והכל).

ירוק קרינה: משחק פוסט אפוקליפטי. אחרי הפצצה גרעינית יוצאים החוצה כדי להשיג *משהו* שינטרל את הקרינה (מישהו אמר Fallout ולא קיבל?). ה*משהו* הזה, בגלל שאנחנו בצבע ירוק קרינה מרגיש כמו חומר שיימצא באיזשהו מכון ביולוגים עתיר מוטנטים. אפשר לזרוק פה קצת ביו-באבל אם אתם רוצים. כמובן שיש מכשולים בדרך. בעוד גיבורינו יוצאים מצוידים במיטב שיש למקלט האטומי להציע, הם ייאלצו להסתכן בנזקי הקרינה כדי לעבור את המכשולים שבדרך.

בלקסיקון הפרטי שלי, ירוק קרינה זה צבע שמרגיש לי מתאים גם לחייזרים, או כוחות על מוטנטיים. ייתכן שאחרי שהקריבו, סבלו, נלחמו בזומבים מוטנטיים ובחייזרים שהיו בקשר עם כדור הארץ ודרשו בתמורה את יד ימין של הדמויות תמורת מידע איך להשתמש בכלים שמצאו, הם השיגו דרך לרפא את הארץ, וכשהם משתמשים בזה הקרינה הופכת אותם לגיבורי על (או שהיא תהרוג אותם, אבל יש לי נטיה אופטימית חסרת תקנה). אם הייתי נשארת עם הסיפור המקורי, כאן זה היה נגמר, אבל אפשר לסבך את זה עוד קצת כאוות נפשכם, ובהתאם למה שהשחקנים עושים.
מבחינת הקשר משחקי: ירוק-קרינה זה לא אנושי. זה גם לא רובוטי. זה משהו שממש ממש השתבש, וטורח להודיע על זה בשלטים בוהקים. אפשר להכניס כאן ממשלה מושחתת, שמעדיפה לזרוק את גיבורינו לכלבים. אפשר להכניס מוטציות מנטליות (ופסיכוזות) גם באנשים שהדמויות מכירות.

בגרסת 'חום מגילות' של המשחק הכיוון הוא אחר. שוב, קבוצת גיבורים שצריכים להציל את העולם, רק שהפעם הם לפני אפוקליפסה והמכשולים הם להשיג נבואות ולפענח אותן. הצבע הוא הרבה יותר נבואי מתפלסף. ההקרבה כאן צריכה להיות ברמת הפילוסופיה. הדמויות צריכות להתפשר על הקוד המוסרי שלהן בשביל להצליח להשיג את כל המגילות. צפו להרבה דיונים, ובנו את הדמויות בהתאם. 'חום מגילות' זה צבע מבוסס עבר ומיתוסים- כל ההיסטוריה האנושית הובילה את הדמויות לרגע הזה. תרגישו חופשי לזרוק פנימה מקדשים, דתות, ומוצאים אתניים מגוונים.

אחרון אחרון חביב- כחול צונאמי. אנחנו מדברים על המעמקים הבאמת מפחידים, שעולים על היבשה. סוג של קת'ולהו, אבל גם מעמקים מפחידים של האנושיות (והים תמיד היה סמל לזה).
הצונאמי הוא בוודאות הרבה יותר חזק ממה שבני אדם מסוגלים לעצור. המטרה היא לשרוד, ובתקווה לעזור לאחרים (=אמא של משה!) לשרוד על הדרך. כחול צונאמי זה כוח שקיים באופן טבעי, נהיה חזק והוקצן בצורה אכזרית. אפשר לקחת את זה לכיוון של גוף כלכלי\פוליטי\רוחני שנהיה חזק מידי. נגיד גוף כלכלי, כי בפוליטיקה ורוחניות טיפלנו למעלה. נצרף את זה לתהומות האנושיות ונקבל קונספירציה שצריך לחשוף. אפשר שבאמת יהיה צונאמי מעורב, כחלק מקונספירציה כלכלית לנצל את כספי הסיוע. (אפשר גם לזרוק פנימה קת'ולואידים, כדי להחמיר את הידיעה שהחברה הכלכלית מנסה להסתיר)

המכשולים שצריך לעבור יהיו מכשולים אנושיים, שמגובים במכשולים מהטבע. אימה, אכזריות אנושית. כדי לחדור דרכם יהיה צריך להקריב *משהו שמתאים לכחול-צונאמי*. יהיה צריך להתעמת עם הפחדים האנושיים הכי בסיסיים, ולהתעמת עם הרוע שיש בהם, או לחילופין לעמוד מול הצונאמי ולהחזיק את הסכר עד שהאחרים יברחו.

כתבתי כאן שלוש דוגמאות נוספות ל'צבע' של משחקים. כמובן שייתכן שהאסוציאציות שלנו שונות, או שאפשר לקחת את הצבעים לעוד כיוונים, ובהחלט ייתכן ש'כחול צונאמי' זה לא צבע.

הסיבה שכתבתי בפירוט את מהלך התכנון הוא להראות שברגע שיש לכם צבע שאתם הולכים איתו זה נותן עוד רעיונות, עוד הקשרים. וכשמלבישים את הרעיונות האלה על השלד הכי בסיסי זה עוזר לכתוב משחקים. אז בהצלחה, ואם אתם הולכים להריץ משחק בצבע 'סגול מלכותי' אני מקווה שאתם ושחקניכם תהנו.