אז אתם חושבים שאתם מדברים על "משחקי תפקידים"?

כותב יקר,

יכול להיות שאתה תיאורטיקן דגול. יכול להיות שאתה טוקבקיסט נלהב. יכול להיות שאתה שם דבר אי פה. אני לא יודע, אבל משום מה, בוער בעצמותיך לדבר או לכתוב או להביע את עניות דעתך (הקובעת) על משחקי תפקידים.

זה נהדר. אני אוהב כשאנשים מדברים על התחביב שלי. אפילו יכול להיות שמה שיש לך להגיד הולך לשנות את הדרך שבה אני משחק, ואני אודה לך לדראון עולם. אבל כשאתה מתחיל לכתוב את מה שיש לך להגיד, תעצור לרגע, תפסיק לדבר על "משחקי תפקידים", ותסביר לי על מה לעזאזל אתה מדבר!

אתה מדבר על משחק שבועי עם חבר מרעיך? אתה מדבר על משחק חד פעמי בביתך הקט? אתה מדבר על משחק כנס?  אתה הרי מבין במשחקי תפקידים. אתה וודאי מבין שכל אחד מהללו הוא שונה לחלוטין. שדברים שנכונים לגבי אחד יהיו שגויים לחלוטין לגבי האחר. אז למה, בשם רייסטלין, אתה מדבר על "משחקי תפקידים"?

אני רוצה לשמוע את דעתך. אני רוצה להבין מה אתה רוצה להגיד. בבקשה, תסביר לי על מה אתה מדבר, לפני שאתה מתחיל. זה באמת יהיה יותר נחמד.

תודה, מיכאל.

7 תגובות בנושא “אז אתם חושבים שאתם מדברים על "משחקי תפקידים"?

  1. כן, אנחנו מדברים על משחקי תפקידים. על המשהו המשותף שיש למשחק השבועי, למשחק החד פעמי ולמשחק הכנס. אם אתה רוצה אפשר להגדיר אותו (או לעשות copy & paste מספר משחק כלשהו). כי הוא שם, הוא קיים – ובד"כ אנחנו מדברים עליו.

  2. דא עקא, שכמות הדברים המעניינים שיש להגיד על המכנה המשותף הזה היא נמוכה הרבה יותר ממה שחושבים, בוודאי כשמדובר על תיאוריה של מ"ת. הבלוג הזה הוא דוגמא אחת בלבד. בכל מקום שבו מדברים דיבורי תיאוריה, האמירות שמשוחררות לחלל העולם כמעט תמיד לא תקפות לסוג מסויים של משחק.

  3. אני מפקפק בכך. שנים בוויז, שלוש שנים בדימונס – היה לי המון להגיד על המכנה המשותף הזה וסביבי היו אנשים שהיה להם עוד יותר דברים להגיד עליו. כל ניסיון לגמד אותו יגרור הפגנות סוערות, ראה הוזהרת.

  4. אני לא חושב ככה.

    אני חושב שהרוב המכריע של הכתבות בוויז ובדימונז לא היו על המכנה המשותף הזה, אלא בשבילו. זה משהו אחר. וכשכן היו דברים "על משחקי תפקידים באופן כללי" – למעט יוצאים מן הכלל בודדים הם – לא היו נכונים גם למערכות עם חברים וגם לחד פעמיים וגם לכנסים וגם וגם.

  5. אני חושב שמאמר "בשביל" המכנה המשותף הוא באותה מידה מאמר "על" המכנה המשותף. מכיוון אחר, אבל עדיין.

  6. אני מסכים, במידה רחבה יותר. כותבי הבלוג הזה, וכל הכותבים בפורומים, מדברים בעצם על הגדרות שונות של משחקי תפקידים, ולרוב טועים לחשוב שהם מדברים על מכנה משותף, מה שגורר בהכרח דיון שלם שנובע מאי הסכמה בסיסית מאוד לגבי מה זה בעצם. זאת הסיבה העיקרית להצהרות הקיצוניות יותר שנשמעות לעיתים פה ושם.
    לפני כמה זמן כתבתי על זה פוסט שלם בשביל משחק בתיאוריה, הוא בטח יעלה בשבועות הקרובים.

  7. qcite="
    אני מסכים, במידה רחבה יותר. כותבי הבלוג הזה, וכל הכותבים בפורומים, מדברים בעצם על הגדרות שונות של משחקי תפקידים, ולרוב טועים לחשוב שהם מדברים על מכנה משותף, מה שגורר בהכרח דיון שלם שנובע מאי הסכמה בסיסית מאוד לגבי מה זה בעצם. זאת הסיבה העיקרית להצהרות הקיצוניות יותר שנשמעות לעיתים פה ושם.
    לפני כמה זמן כתבתי על זה פוסט שלם בשביל משחק בתיאוריה, הוא בטח יעלה בשבועות הקרובים.
    "
    גם אני מסכים

סגור לתגובות.