שנה חדשה, סיכום שבועיים חדש

בין ארוחות החג לשביזות יום א' המתקרבת, זה הזמן להסתכל אחורה כהרגלנו ולראות על מה דיברנו בשבועיים האחרונים. רק לפני שנתחיל, נמשיך במסורת של פרסום חסר בושה ונזכיר לכם שביום חמישי הקרוב מתקיימת מסיבת תה ומשחקי תפקידים במועדון רומ"ח שבצומת רעננה, אותה מארגן ערן ויס מכותבי הבלוג. ועכשיו אחרי ששוב פרסמנו את כותבי הבלוג ללא בושה, נסתכל על השבועיים האחרונים:

  • התחלנו עם פוסט (בתרגומו של חגי) שכתב מייק מרלז, המפתח הראשי של מו"ד 5, שכתב ב-2005 על מושג מעניין שנקרא "עלילת יסוד", ועל איך שיטה טובה צריכה עלילת יסוד.
  • המשכנו עם מצטרף חדש לצוות הבלוג – טאי דיבון – שסיפר לנו על מקורות השראה לכתיבת נבלים למשחקי אימה – נקודת המפגש בין יופי לטירוף.
  • בשישי קישורים של השבוע שעבר הזכרנו לכם שמגדיר המפלצות למהדורה החמישית של מו"ד יוצא עוד מעט (וכבר נמצא בידיהם של חלק מכותבי הבלוג), וקישרנו לפוסט שמספר לכם איך המגדיר החדש עוזר לכם לבנות עולם.
  • את השבוע האחרון התחלנו עם אורן, שסיפר לנו על "תולדות" – סצינות שנועדו לשיקוף עצמי של הדמויות שלנו, ויכולות לעזור לנו להכיר אותן טוב יותר ולשנות אותן לאורך זמן.
  • סיימנו את השבועיים עם פוסט של ערן ויס, שהציע לנו לתת לכל דבר שמות – לדמויות, לדב"שים, לההרפתקאות, ולמערכות.

מה מחכה לנו בשבועיים הבאים? קצת על מה מדיות אחרות יכולות ללמד אותנו על משחקי תפקידים, קצת על איך יוצרים משחקים כקבוצה ולא כיחידים, והרבה הפתעות אחרות!