לסגור קמפיינים

קמפיינים מתים. זה קורה, ואין לאף אחד מאיתנו מה לעשות נגד זה. כולנו עברנו את הקטע הזה שבו אנשים מתגייסים, או מתחתנים, או אלוהים יודע מה, ואז פתאום אי אפשר להיפגש ביום הרגיל, בשעה הרגילה, ולהמשיך לשחק. ולפעמים, כמובן, סתם נהיה משעמם.

הבעיה שמציקה לי היא שיותר מדי אנשים פשוט נותנים לזה לקרות. אי אפשר להיפגש יותר? טוב, נמשיך לקמפיין הבא (וזה במקרה הטוב, שבו יש קמפיין וקבוצה להמשיך איתם). זו הגישה הנפוצה, אבל היא לא הגישה הנכונה.

מה שאני מנסה לומר הוא פשוט: אתה מנחה שהקבוצה שלו מתפרקת? אל תיתן לזה לקרות בקלות. תבהיר להם שגם אם הם טסים לאנגליה, הם ימצאו עוד איזו שבת אחת כדי לעשות סשן סיום ארוך.

וגם אם אתה מנחה מאלתר, שתמיד לא מכין שום דבר, לסשן הזה אתה הולך להכין את כל מה שיש לך. אתה הולך לתפוס כל קו עלילה תועה מכל שלב קודם של הקמפיין, להיאחז בכל שאלה שעלתה בראשם של השחקנים, כל פרט קטן בהיסטוריה של הדמויות וכל קונפליקט שלא נסחט עד הסוף. אם הקמפיין שלך הולך למות, אתה הולך לסחוט ממנו את כל המיץ שעוד נשאר בו.

ואז, כשיגיע סשן הסיום, השחקנים שלך יצהלו וישמחו, ואם עשית את העבודה שלך – הם יספרו בשבחיך מספיק זמן כדי שתוכל לגייס חבורה חדשה לקמפיין הבא.

אבל מה שלא יהיה, אל, אל, תיתן לקמפיינים שלך למות. זה פשוט רעיון רע.

5 תגובות בנושא “לסגור קמפיינים

  1. אני באופן אישי חובבת של קמפיינים מוגבלים בזמן, או במספר סשנים.
    דוגמא? עונת PTA של 5 פרקים. או של 9, אם רוצים עונה ארוכה. אח"כ, אם יהיה כיף נעשה אולי עונה שניה, או אולי סדרה חדשה.

  2. זה בהחלט מגניב, אבל אלה לא קמפיינים – אלה מיני-קמפיינים. יש להם מגבלות מאד ברורות, הן מצד המנחה (רוחב יריעה של העלילה) והן מבחינת השחקנים (כמה ניתן להתחבר לדמות וכו'). אלה גם קמפיינים שמתים או ממש בהתחלה או אף פעם לא. אני מדבר על קמפיינים "אמיתיים": אלה שאתה מתחיל מתוך כוונה לסיים עוד שנה. אלה שעוברים את ה-20 סשנים. אלה הקמפיינים שבאמת מתים, וכשהם מתים, זה באמת מפריע לך. והם אלה שאתה לא יכול לתת להם סתם למות.

  3. פינגבאק: סיכום שבוע, 08.05.2009 | משחק בתיאוריה

  4. פינגבאק: הסוף של הקמפיין | משחק בתיאוריה

  5. פינגבאק: התחלה חדשה | משחק בתיאוריה

סגור לתגובות.