פוסט גרוע ביותר

"הברמן בפונדק מתנצל ואומר שיש לו רק מפתח אחד עבורכם."

"זה בסדר, אני אשן על הגג, לא בא לי להיות בבניין."

"אממ.." (נתקע) "יש גשם בחוץ."

"אין לי בעיה עם זה, ארגו קשוח מספיק וגם ככה לא עשיתי היטהרות השבוע."

"אממ.. אוקיי. אז אתם מתעוררים באמצע הלילה, ארגו, אתה מוצא את עצמך בחדר עם כולם"

"אבל ישנתי על הגג!"

"אבל אתה מתעורר בחדר בכל מקרה. ואז חוטפים אתכם."

כשאני מסתכלת אחורה על המשחקים הגרועים ביותר שהורצו לי יש כמה משחקים שבולטים יותר מהשאר. הדיאלוג הנ"ל פתח הרפתקה שהריץ אחד החברים שלי, לאחר שהתחלנו סבב מנחים בינינו. המשכנו את סבב המנחים, ל"ארגו" הייתה הזדמנות לנקום:

"הנמלים הענקיות פולשות שוב והורסות חלק מרכזי בכפר. שוב אתם לא מצליחים לעצור את המתקפה עד הפעם הבאה"

"אוף! כבר חמש פעמים הן באות, ניסינו הכל, שום דבר לא עובד. מה אנחנו מפספסים?"

"אתם צריכים להבין לבד. אז מה אתם עושים?"

"יש לי! בואו נעשה קיר אש!"

"הנמלים באות בערב שוב, פולשות לכפר דרך קיר האש שלכם והורסות עוד בתים. מה אתם עושים?"

"כלום, שיהרסו את הכפר, נשבר לי."

ברגע של חסד המנחה העניק לנו ביצי ענק שבקעו מהם פוקימונים קטנים. במשחק מו"ד. לא נשארנו חייבים, וכשתורי הגיע בסבב המנחים מטאור ענקי מחץ אותם. בועז לא נשאר חייב והרג את ארגו כשהוא התווכח עם אל. מתן, בתגובה, הרג את יוריקו של בועז, הפייטן מת מכדור אש טועה, ואיידן שלי פרשה אחרי שהנמר שלה מת כשניסו לכייס אותו (?!)

בסוף כולם קיבלו חפצים קסומים לרוב.

* * *

עברו שנים, התבגרנו, לדמויות התחילה להיות היסטוריה. קבוצה אחרת, זמן אחר.

"טיירון היא אלפית פראית שנטשה את התינוקת שלה אצל אחותה לאחר שבעלה מת במתקפת גובלינים והיא נכנסה לדיכאון קשה. היחידים שהוציאו אותה ממנו ועודדו אותה לצאת למסע רוחני היו האורקים שבכפר הסמוך, שהיו הקשר היחיד שהיה לה עם העולם מחוץ ליער. היא דוברת אלפית פראית, מדוברת מגומגמת ואורקית שוטפת."

המנחה: "אתם יושבים בפונדק כאשר אתם שומעים צעקות מבחוץ. יש מהומה בעיר, שוב פעם האורקים תוקפים, ראש העיר מתחנן שתצילו אותם מהמתקפה."

"אין בעייה, אני יוצאת לדבר איתם."

"הם לא מדברים את הניב שלך."

"אז אני מנסה לתקשר איתם בשפת סימנים."

"הם יורים עלייך."

* * *

באחד מהאייקונים יצא לי להיכנס למשחק בספונטניות. שם כתבנו דמויות של עצמנו (!) לפי שיטת הזאב הלבן (!?) כדי לשחק משחק חופשיטה (??!). אז הרגנו את המנחה בדקירות סכין באין פליי וישבנו לשחק קלפים באוף פליי.

* * *

בפעם הזאת לא שיחקתי, אבל הייתי עדה לרצח יצירתיות של שחקן ע"י מנחה:

שחר: "אני הולך לבנות ברברי עם המון תבונה, לעשות אותו מנהיג של חבורת רחוב. אני משתמש בשיטת ההיאבקות כנשק עיקרי. הוא דיפלומטי ובעל יכולות התגנבות כי הוא מחושב ולא נכנס לקרב סתם, אלא אם כן דוחפים אותו יותר מדי עד שהוא מתפרץ."

מנחה: "אני משנה את חוקי ההיאבקות כדי שיהיו חלשים יותר כי לא מתאים לי שאתה מנצח יותר מדי, אבל הנה מצאת חרב דו ידנית ממש מגניבה עם יכולת קסומה! הבעייה היא שהיא דופקת לך את ההתגנבות."

שחר: "אוף. טוב, אז אני מוסיף לו כלב רחוב שהוא שומר עליו כדי להראות שמתחת למעטה המחוספס יש לו צורך בקשר עם אנשים. אפילו כתבתי 20 עמודים סיפור קצר איך הוא פגש את הכלב."

מנחה (כעבור שבוע): "לא, לא קראתי את הרקע שכתבת. קרב ראשון: הכלב מת."

* * *

יכולים להיות משחקים גרועים מאלה? קרו לכם? העברתם כאלה? יאללה, בואו נריץ צחוקים.

14 תגובות בנושא “פוסט גרוע ביותר

  1. 1) נא להשתמש בתווית ה-more כדי לא להעמיס על הדף הראשי.
    2) מה שיפה ביכולת זכרון איומה היא ששוכחים גם דברים כאלה.
    3) מה שאת מביאה הם משחקים מתסכלים. זה משהו שאפשר לצחוק עליו. יותר גרועים הם משחקים משעממים, שאז אפילו אי אפשר להנות מהצחוקים…

  2. באחת ממערכות מו"ד הראשונות שלי היה קרב שבו החלטתי לעשות מהלך שקראתי בספר מסוים — להתכופף, ולשסף עם החרב שלי מאחורי הברך של האורק/הגובלין/??. התיאור לווה בקימה מהשולחן! וחיקוי פיזי של המהלך!!

    ואז המנחה אמר לי שאני לא יכול לעשות את זה.

    וגלגלתי התקפה רגילה.

  3. טוב, יותם, זה הגיוני. הרי לגובלין אין ברך וידוע שהדמות שלך לא יכולה להתכופף.

  4. אני חושב שיותם היה צריך לספר על הקטע שבו הוא הרג קבוצה שלמה במו"ד בקרב נגד גירית.

  5. כן-כן, זה כמעט קרה. אני לא גאה בזה.
    הדמויות, כולן בדרגה שתיים אם אני זוכר נכון, הלכו בשלג, וחיפשו מקום לישון בו. הם מצאו מערה ובה גירית (אני חושב שהיא היתה Dire, ואני לא יודע מה התרגום העברי). החלטתי שיש לה גורים במערה אז היא תהיה מאוד תוקפנית. חצי מהקבוצה ניסה לברוח, חצי לתקוף. הם התבחבשו ביניהם והוציאו גלגולים גרועים בזמן שהגירית ממשיכה לתקוף אותם, ואני לא השכלתי לחלץ אותנו מהמצב המביש הזה. הנאפס שהיה איתם בסוף פצע אותה קשה מאוד, היא ברחה לתוך המערה, והקבוצה נסוגה. לא היו אבדות, אבל דמויות ירדו שם לנקודות פגיעה שליליות. לא נעים.
    היו לי כל מיני סיבות לעשות את זה, אבל ללא ספק מדובר בכישלון הנחייתי מחפיר.

  6. בקמפיין מו"ד 3.5 הראשון שהנחתי הדמויות הגיעו לסיטואציה שבה הם צריכים להחליט מי מבין שלושה חשודים שהיו ברחוב לחקור, היה שם תימהוני אחד שניראה שהוא נאבק להסתיר משהו שרוטט לו בחולצה, השני היה בן אדם פשוט ומזוקן שניראה תמים לחלוטים והשלישי היה בן אדם שהם זיהו כאחד השותפים שלהם והוא לא היה אמור להיות שם.
    הייתי בהלם שהם, כנגד כל היגיון הפנימי, בחרו לחקור את הבן אדם התמים, ובמשך דקה שלמה התחננתי שהם יבחרו בתימהוני, פשוט בגלל שלא הכנתי כלום לבן אדם התמים הזה, וגם אם הם לא היו חוקרים את התימהוני אז הם היו מפספסים סצנת קרב מושקעת שהכנתי.
    בקיצר, למרות שהיה מדובר בקמפיין מוצלח למדי, הסצנה הזו מאפילה על המוניטין שלי עד היום.

  7. יותם, זו לא אשמתך שהשחקנים שלך החליטו להתפצל, או להלחם בגירית עד זוב דם.
    גיריות, אגב, ידועות בכך שהן לוחמות מטורפות כשהן עם הגב לקיר (או מגנות על הגורים שלהן).

  8. זיפדרייב, מה יותר חשוב במשחק של יותם, להיות אמין או להנחות משחק? ברור שאף אחד לא נהנה כשכולם מתים, למי אכפת מה הגירית אמורה לעשות, לא חייבים ללכת עם הראש בקיר.
    נרק, אני מכירה מקרה דומה שהו הפתרון היה להפוך את החקירה השולית למשמעותית בדיעבד, כלומר, אולי עכשיו זה נראה מיותר, אבל להכניס טוויסט בשלב מאוחר יותר בקמפיין שבונה על המידע שהם גילו מהאיש התמים לכאורה הזה. בתכל'ס, כשאתה נותן לשחקנים שתי אפשרויות חשודות לחקירה ואחת שברור שאינה חשודה הם יחשדו בבלתי צפוי (במידה והם יודעים שהם משחקים משחק חקירהן)- ולכן למען האמת הם הלכו על הגיון חוץ- משחקי בריא

  9. טלי, חשוב שהשחקנים יכיו בכך שלהחלטותש שלהם יש השלכות, ושהם יכולים לצפות את ההשלכות הנ"ל.

  10. זה חשוב. באיזה מחיר אתה מוכן ללמד אותם את השיעור? אני דיי בטוחה שאם כל הדמויות שלהן ימותו זה לא יעביר את המסר טוב יותר מאשר כישלון, שנגיד, גורם להם לאבד חצי מהציוד שלהם. יש דרכים לחנך את הקבוצה בלי לשבור את כל הכלים.

  11. אילו עבודת ההנחייה הייתה כל כך פשוטה, היא אכן הייתה כל כך פשוטה.

  12. טלי, אני לא חסיד של fudging שנועד להציל את התחת של הדמויות (למרות שפעם אחת הפכתי TPK ללכידה של כל הדמויות וכליאתן). בהחלט יכול להיות שאם הייתי מנסה להרכיב היתקלות שבה השחקנים אמורים ללמוד את הלקח הנ"ל, הייתי פועל בכוון שאת מציעה, אבל בהתחשב בכך שיותם היה צריך להגיב למה שקורה on the fly, לא נראה לי שהוא פשע.

    כמובן שיש עוד פרטים שחסרים לנו, כמו למשל אם זו הייתה חבורת שחקנים חדשים, או שהדמויות לא יודעות מה זה גירית, או שיותם שם שלט גדול מעל למערה "חיי נצח למי שישן כאן" וכדומה, אז זה משנה את התמונה.

    מיכאל, לא הבנתי לאן מכוונת ההערה שלך.

  13. צודק, זיפדרייב, אנחנו באמת לא יודעים את כל הפרטים. למען האמת לא הגעתי אפילו קרוב לTPK בהנחייה שהיא לא חד"פ (ואז זה היה בכוונה), אז אני מאמינה שעם קבוצות מסויימות גם אני הייתי מסתבכת כמו יותם.
    זה עדיין משעשע אם הילד חוזר הביתה אחרי הסשן ואומר "אמא, כל החבורה שלנו מתה",
    "אוי לא," אומרת האמא, "איך זה קרה?"
    "גירית. עם גורים." הילד אומר במרמור והולך משם.

  14. טוב, ראוי לציין שלפחות לפי מקורותי (האינטרנט) Dire Badger היא לא סתם גירית, אלא גירית ענקית (מהסוג שלא תמצא בעולמנו שלנו, כמובן) בגודל שיכול להגיע לשני מטר, ומשקל של מעל 200 ק"ג (עם נקודות פגיעה והתקפות בהתאם). אני יכול להבין למה תפלצת שכזאת תקשה על קבוצה (חסרת מזל) של דמויות בדרגות נמוכות.

סגור לתגובות.