הייה העוגה שאתה רוצה לאכול

יש ביטוי באנגלית היפית שמיוחס בטעות לגנדי, be the change you want to see. בעוד שמדובר בביטוי נאיבי על גבול הניתוק מהמציאות, יש בו גם גרעין של אמת. הדרך היחידה לגרום לשינוי כלשהו בעולם היא לעשות משהו לגבי זה בעצמך.

זה נכון כמובן גם בתחום משחקי התפקידים – וביתר שאת. ברמת החבורה, לכל אחד יש השפעה אדירה על הדינמיקה הקבוצתית וההרגלים, אין-פליי ואוף-פליי. גם ברמת התחביב בארץ זה נכון, אם כי קצת פחות. התחום בארץ יחסית קטן, ובמיוחד קבוצת האנשים שנפגשים ומדברים עליו מחוץ לקבוצת המשחק הרגילה שלהם. אין גם הרבה אנשים שמתפרנסים באופן בלעדי מהתחום, מה שאומר שמישהו שעוסק בהתנדבות יכול לייצר השפעה מאוד גדולה על התחום.

לדוגמה, עוגות. אני אוהב עוגות (ועוגיות, אני לא מפלה על בסיס גודל). לשמחתי, התחתנתי עם חמודה שמכינה עוגות מעולות. בקבוצות שאני משחק בהן, בערך חצי מהפעמים אני מביא עוגה תוצרת החמודה (כדאי לשחק איתי). זה עובד גם עם דברים אחרים. רוצים שיהיו בירות במפגשים שלכם? תתחילו בלהביא בירות לכולם למפגש. אם תהיה התלהבות, בסופו של דבר הקטע של להביא בירות יתחלק בין כל מי ששותה (אלא אם אתם משחקים עם חארות. אל תעשו את זה). רוצים להעלות את רמת האוכל לאוכל שמכינים בבית? תביאו אוכל לכולם, אבל תשתדלו לא לגנוב זמן משחק. למרות שאם כולם בסדר עם זה, אפשר גם לגנוב זמן משחק לטובת פעילות אחרת שכולם אוהבים. הכי חשוב שכולם יהנו.

בהיקף גדול יותר זה נהיה קצת יותר מסובך. קודם כל, צריך לארגן דברים ואנשים ולא רק לעשות לבד. בנוסף, חשוב לזכור שלא כולם חברים שלכם ואתם לא מכירים אותם, אז חשוב מאוד לכבד את כולם ולשמור על נימוס. באינטרנט גם עדיף בלי ציניות, כי הרבה פעמים לא מבינים אותה בכתב. גם עבור הומור רצוי לציין באופן ברור שמדובר בהומור, לדוגמה עם סמיילי חמוד. לוקח זמן לבנות רשת של מכרים (חשוב: מכרים ולא בהכרח חברים), אבל רוב האנשים ישמחו לעבוד איתכם אם אתם מנסים לעשות משהו חיובי בתחום.

לדוגמה, עוגות. אי אפשר לבד לדאוג שיהיו עוגות בכל אירוע. מה שצריך לעשות זה לעודד אחרים להביא עוגות. או במילים אחרות, לנג'ס. חשוב לנג'ס באופן נעים ונחמד, כי אחרת גם לא יעשו את מה שאתם מבקשים, וגם לא ירצו לעשות איתכם דברים. מצד שני, אם אתם מנג'סים בצורה אפקטיבית שעוזרת לדברים לקרות, רוב האנשים יעריכו את המאמצים שלכם ואולי אפילו תראו מזה עוגות.